Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
n1_2.1
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE

logo

Záver sezóny RM Academy

Pridané 30.10.2019 08:09, autor kremo81, prečítané 665x

Posledné záchvevy leta, alebo krásna jeseň, to treba samozrejme využiť. Ako to najlepšie robíte vy? Ja určite v jednej stope a nie je nič lepšie, ako krásne počasie, príjemná teplota do 20 stupňov a fantastické motorky. Od RM Academy som dostal trošku netradičnú pozvánku, a to stráviť posledné možnosti jazdenia na cestovných endurách.

FB Zdieľať článok na Facebooku

RM Academy v spolupráci s partnermi a strediskom vo Veľkej Rači pripravili sobotu plnú jazdenia. Do rúk sa mi za ešte chladného a hmlistého rána dostalo BMW F 850 GS Adventure, a tak som neváhal ani sekundu a vyrazil za zážitkami. Ako GS-ko sľubuje, treba na ňom objavovať a Radek Matoška s tímom pripravili na to perfektné podmienky. Partia motorkárov sa stretla v už spomínanom stredisku vo Veľkej Rači, a to aj vďaka ústretovosti vedenia strediska, ktoré ochotne zapožičalo tento nádherný priestor (výlučne na túto akciu!) a bolo tak možné pojazdiť po jeho okolí a krásach tamojšej prírody.
rm5
Keďže s cestovnými endurami nemám príliš skúsenosti, chlapci z RM Academy pripravili dopoludnia tréningovú trať, kde sme sa veľmi rýchlo zoznámili s tým, čo nás bude čakať. Ako správne ovládať motocykel, ako na ňom zatáčať na ceste či v teréne, ako si ho podmaniť, aby každý jeden asfaltový či horský kilometer bol čistým pôžitkom, tak presne toto sme sa učili pod dohľadom inštruktorov. Možností bolo viacero, nakoľko RM Academy vybavila na túto akciu aj dospelácke GS-ko (R 1250 GS) či XR 1000ku. Na cvičisku pozorným inštruktorov neunikla ani jedna chyba, či nejaký ten zlozvyk z môjho klasického endurka. Predsalen, tieto motorky majú úplne iné hmotnosti a vo vysokých rýchlostiach nezostáva žiaden priestor na chyby. Nakoniec, mohli sme si aj skúsiť, čo je to postaviť takéto "kladivo" zo zeme späť na kolesá.
rm4
No ale cvičiska už je dosť, poďme rýchlo čo to pojazdiť. Po fantastickom gulášiku a občerstvení sme mohli vyraziť na poľné cesty, stúpania, kopce, ale aj priamo na zjazdovky v Snowparadise Veľká Rača. Poriadne nezapršalo už nejaký ten piatok, no jesenné podmienky a slabšie slniečko nevysušili pôdu dostatočne, a tak niektoré úseky preverili, či sme si zapamätali pokyny inštruktora. Jazdili sme, kým sme vládali a keď sme nevládali, tak rýchla kávička na načerpanie síl. Vo výlete nechýbali ani kamenisté cesty do poriadneho stupáka, zopár zjazdov, poľných ciest, či čistých lúk. Po odjazdení pár kilometrov si nás inštruktori rozdelili na rýchlejšiu a pomalšiu skupinku podľa našich schopností a následne sme si mohli už dovoliť pod väčším plynom otestovať motorky, či samých seba. Vyššie tempo a konečne kúsok adrenalínu nám inštruktori doplnili ukážkou niekoľkých nádherných výhľadov z kopcov na doliny. Naspäť do "depa" nás opäť prilákala vôňa gulášu od niekoľkonásobného uznávaného majstra vo varení gulášu. Rýchlo ešte naložiť duplu, skočiť späť za riadidlá a domov...
Na motorku som sadal ráno ešte za tmy a večer som z nej za tmy zosadal. Deň plný jazdenia, učenia sa nových vecí, rýchlosti či techniky, takto by som si vedel predstaviť každú sobotu v jednej stope. Takto vyzerá záver sezóny v podaní Rmoto Academy a podobné pojazdenie neodmietnem ani nabudúce. Celý rok v sedle "krosky" zakončený hýčkaním na GS-ku? Môže byť!

Ak chcete aj Vy zažiť atmosféru RM Academy, prihláste sa na nové termíny a akcie, ktoré už v priebehu zimy budú pribúdať na webe radekmatoska.sk

Sledujte tiež ich instagram a facebook

Fotogaléria k článku

Počet fotiek v galérii: 11
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.