Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

MM SR Country cross Žaskov

NAJNOVŠIE VIDEO

Enduro vozenie po okoli cast 2

Enduro vozenie po okoli cast 2

SPONZORI


Poradňa - Je lepšie vymeniť si piestnu sadu na 2T sám alebo do servisu?
 ferike
registrovaný člen
Pridané: 06.01.2009 20:12
čo myslíte je lepšie si vymeniť piestnu sadu sám alebo ju dať do servisu ? mám už s tým nejaké skúsenosti tak sa pýtam čo by bolo lepšie a výhodnejšie? (mám kawasaki kx 80 )
 olivo
registrovaný člen
Pridané: 06.01.2009 20:19
aj tak sa v tejto diskusii nič nové nedozvieš... ale k téme,ja by som si na dvojtakte trúfol... :roll:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 kornman28
registrovaný člen
Pridané: 06.01.2009 20:20
ak vies co je gola sada a tesnenie tak to dokazes

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 06.01.2009 20:22
Na 2T ziadny problem, ak mas trochu technickych zrucnosti. Ale treba vediet ako natocit piest, zamok na kruzku, atd...

Hodnotenie príspevku:  0    0
 ferike
registrovaný člen
Pridané: 06.01.2009 20:22
to kornman28_:jasné že viem už som sa na jawách piestov navi :D mienal ale až na takychto mi ukázal kamoš

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 06.01.2009 20:25
No a otazka bola ze co je lepsie... "Lepsie" je do servisu, lebo sa nenarobis a nezaspinis, ale "lacnejsie" je to doma (za podmienky ze nic nepokazis ;) )

Hodnotenie príspevku:  0    0
 soson
registrovaný člen
Pridané: 06.01.2009 20:49
vymen si to sam je to otazka 30minut.jedine si daj pozor nato-piest sipkov k vyfukovemu otvoru.aspon usetris

Hodnotenie príspevku:  0    0
 smarek 125
registrovaný člen
Pridané: 06.01.2009 20:55
ferike neviem čo chceš riešiť. Tak ako napísal Tomxx,lacnejšie je doma.Ak si na to trúfaš a máš potrebné náradie a skúsenosti tak prečo nie. Asi sa nám rodia nový mechanici.Dúfam že dalšia téma nebude ako natočiť piest a zámok na krúžku.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 michalc
registrovaný člen
Pridané: 06.01.2009 20:55
V pohode, robota na pol hodinku, len pozor nech ti nespadne segerka do kľukovej skrine a nezlom krúžok a keď už to budeš mať rozobrané tak rovno skontroluj vôlu ojnice.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 Bubba#259
registrovaný člen
Pridané: 06.01.2009 22:09
..fakt dobry dovod zakladat novu temu :bla: kludne ju vymen doma, ak sa na to necitis popros niekoho kto to uz robil a hotovo..

Hodnotenie príspevku:  0    0
 Pendo-7
registrovaný člen
Pridané: 06.01.2009 23:43
vsetko tu uz mas....ale uz ked to je robene v autorizovanom servise vztahuje sa aj niaka zaruka pravdepodobne...nie?

Upravil Pendo-7, 06.01.2009 23:44:11

Hodnotenie príspevku:  0    0
 olivo
registrovaný člen
Pridané: 07.01.2009 00:11
záruka na krosku? pochybujem...

Hodnotenie príspevku:  0    0
piter10
registrovaný člen
Pridané: 07.01.2009 06:56
ferike:keď to budeš robiť sám tak si nechaj premerať valec aby si vedel aký piest máš dať(A,B,C,D) a ešte by si nemal zabudnúť na nastavenie antidetonačnej štrbiny(vzdialenosť medzi piestom a hlavou valca v hornej úvrati),robí sa to použitím správnej hrúbky tesnenia pod valec.

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 07.01.2009 07:58
olivo: nepochybuj, vola sa to zaruka na opravu!

Hodnotenie príspevku:  0    0
 Martin KTM
registrovaný člen
Pridané: 07.01.2009 09:29
Jednoznacne sam si to vymen na pieste byva šípka smerom k vyfuku a na kruzkoch je napis top niekedy ok ten patri smerom hore.Je velmi vhodne ked tie kruzky na pieste naolejujes 2T olejom. No a ako pise piter10 musis dat hlavne spravnu velkost piesta. Ak ju nemas zodratu ze moto isla normalne kludne 1stovku vacsi a nic sa nestane.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 Bubba#259
registrovaný člen
Pridané: 07.01.2009 09:57
...ked uz ta tema je,dal by som jej nazov, ako vymenit piestnu sadu?
krátke video, ako na to ;)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 olivo
registrovaný člen
Pridané: 07.01.2009 12:50
tomXX: jeden známy dal do srvisu Yamahu yzf 426, zdá sa mi, že v Prešove, po nejakých dvoch hodinách jazdenia sa mu zadrela, ale zodpovednosť za to už nechceli zobrať, že vraj to je športové náčinie :roll: samozrejme, že by mali poskytovať záruku, ale asi každý nedáva

Upravil olivo, 07.01.2009 12:54:19

Hodnotenie príspevku:  0    0
 soson
registrovaný člen
Pridané: 07.01.2009 12:55
ja by som poradil nedavat dole hlavu,na tom videu ju dava ale ked das dole hlavu tak treba vymenit aj tesnenia po nou.vzdy ked som dal dole hlavu tak sa mi tesnenia roztiahli a uz sa nezmestili do drazky.boli velke moc.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 DRIFTER
registrovaný člen
19
Pridané: 07.01.2009 14:18
soson: to s tym tesnenim sa robi tak, ze ho das nachvilu do mrazaka - ono sa trochu scvrkne ;)

Hodnotenie príspevku:  0    0
hato
registrovaný člen
Pridané: 07.01.2009 18:55
ak dokazes valec zmerat bez toho aby si dal dole hlavu je to vyhoda...usetris tesnenie pod hlavu a staci len nove pod valec ;)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 schut
registrovaný člen
719
Pridané: 08.01.2009 13:38
A potom sa teš ako ti piest nabura do hlavy, alebo vznikne veľká medzera medzi piestom a hlavou a s krosy sa stane kývačka, tak to by som neriskoval, výška nového piesta nemusí byť presne rovnaká...jednoznačne hlavu dole... :bored:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 08.01.2009 14:42
schut> To je taký problém zmerať si výšku piestu voči piestnemu čapu? Keď je rovnaká, tak je piest taký istý, ak nie, šup hlavu dolu a dať tam správne tesnenie.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 schut
registrovaný člen
719
Pridané: 08.01.2009 21:50
Ja som uz raz taky, co nevidim, tomu neverim... Bude to tym, ze v pribale som mal 2 ks tesneni pod hlavu, tak som nemal dovod setrit... a milujem nove veci...

Hodnotenie príspevku:  0    0
 billy113
registrovaný člen
Pridané: 08.01.2009 22:33
na 2t to neni nic tazke...ja uz som to robil 2 krat...staci len trochu rozmyslat a ak sa na to necitis tak zavolaj nejakeho kamarata...urcite sa niekto najde :roll:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 18.01.2009 21:29
videjko pekné , ale :
o antidetonačnej štrbine ani ťuk , len také že od oka pokiaľ ide piest
doťahovanie hlavy bez momenťáku
o nutnom vyčistení výfuku taktiež ani ťuk
taktiež som ani nezapočul niečo o kontrole stôp po honovaní a prípadnej obnove (Wiseco má na to také kefky s brusivom)
a smerovať piest len podľa šipky - mohol aspoň mrknúť o iných znakoch - okienka , zámky apod. Viem o minimálne jednom pieste od Wiseco , kde šipka bola naopak a chlap to tvrdošijne naložil podľa nej.

a 30-minútoví vymieňači nezabudnite , že sa to robí na čistom stroji!

Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 18.01.2009 21:34
karol920> Nemáš obrázok takej kefky ako to vyzerá? Celkom by ma to zaujímalo. Ďakujem.

Hodnotenie príspevku:  0    0
sabi1
registrovaný člen
318
Pridané: 09.02.2009 18:56
karol920: čo je to momenťák??lebo chcem meniť piest a to videiko sa mi pozdavalo ale ked si pisal co vsetko mu chyba tyk sa pitam..a kontrola stop po honovaní??prosim vysvetli to laicky lebo som z toho debil.diki

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 09.02.2009 19:04
sabi1: momentak je momentovy kluc na presne utiahnutie skrutky ( Článok - Priťahovacie momenty ) a stopy po honovani - ked sa pozries do valca, tak je to taka mriezkovana struktura ktora pomaha urdrzovat olejovy film (esli se nepletu).

Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 09.02.2009 20:26
volodaj - nie je to celkom to čo myslím , musel by som v dielni odfotiť , ale mám aj takéto a je to supiš na jemné dopracovanie otvorov (napr. púzdra piestneho čapu, otvory v pieste...)

http://buy1.snapon.com/catalog/item.asp?P65=&tool=hand&item_ID=12481&group_ID=1696&store=snapon-s...

Hodnotenie príspevku:  0    0
pies
registrovaný člen
Pridané: 09.02.2009 20:31
volodaj< http://stores.shop.ebay.com/Pixelman-Digital-Products__W0QQ_armrsZ1QQ_fsubZ8 B-)

karol, mohol by si este vysvetlit blizsie info o tej antidetonacnej strbine a naco davat pozor? dik

Upravil pies, 09.02.2009 20:35:16

Hodnotenie príspevku:  0    0
 mion
registrovaný člen
Pridané: 09.02.2009 21:01
mne sa trochu nepacilo ze mal vysrobovanu sviecku moze tam spadnut neaky bordel ani si toho nemusi vsimnut a ked dotahoval valec tak by sa podla mna mal dotahovat do kriza on tak nerobil

Hodnotenie príspevku:  0    0
pies
registrovaný člen
Pridané: 10.02.2009 07:08
mion: ale dotahoval, ak by si ho pocuval, tak by si vedel, ze treba pouzit "crisscross pattern"

Hodnotenie príspevku:  0    0
 mion
registrovaný člen
Pridané: 10.02.2009 21:11
no ja som ho nepocuval lebo nerozumiem :roll: a co to je ten "crisscross pattern" je to momentak?ale vyzeralo to blbo

Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 10.02.2009 21:48
mion> Crisscross pattern je doslovne krížový vzor. Myslel tým práve to, že ho treba doťahovať do kríža. Ľudia to vážne nikto nepotrebujete k svojej práci vôbec angličtinu :-O?

Hodnotenie príspevku:  0    0
 mykos
registrovaný člen
118
Pridané: 10.02.2009 22:06
no veru podla mňa sú na tej stránke dosť podrobné návody so slušným popisom aj pre úplných amatérov, akurát že je to v angličtine, ale pre vzdelaných žiaden problém.... :hacker:

Hodnotenie príspevku:  0    0
pies
registrovaný člen
Pridané: 11.02.2009 06:36
mozno aj my budeme niekedy na takej urovni ze nam slovenski mechanici natocia take instruktazne videa, aby sme si mohli zakladne veci robit sami :lol: >:-)

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 11.02.2009 08:28
pies: uvazoval som o tom, mozno neskor. Ale to nas potom nejaky servisak dat zabit, lebo pride o cast ziskov :skull:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 11.02.2009 10:59
tomXX> Alebo ešte zarobí, lebo 3/4 ľudí aj tak nie je schopných niečo nájsť a keď to nájdu tak to nepozrú poriadne a spravia viac škody ako úžitku. :bla:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 11.02.2009 19:20
Kedy ľudia pochopia , že každý má robiť svoje?

To by ma počítač kopol pekne do riti , keby som ho začal riešiť. A to pritom viem aj kábliky odpojiť aj zapojiť a tlačiareň lexmark podľa návodu , podľa ktorého by to mala nainštalovať aj opica , nie a nie sfunkčniť. Nakoniec to bolo treba úúúplne inak.

A potom sú také smiešne veci ako príde chlapík vraj s valcom YZ250/96 , reku pohoda , piest je skladom , kuknem na valec a 91 jak vyšitá. A že v čom rozdiel? No v šírke zadného okienka a teda v umiestnení zámkov . 91 a staršie majú kolíky od seba 24mm ,92 a novšie 28mm , a ak sa zamenia , tak idú zámky krúžkov tesne po kraji okienok. atď.....
a to je len jeden z mnohých DETAILOV , ktoré by mechanik mal podľa mňa vedieť.

Pies - antidetonačná štrbina je vzdialenosť piestu v hornej úvrati od hlavy valca. Najjednoduchší spôsob merania - pomocou trubkového cínu.
Cez otvor pre sviečku prestrčíš , opreš o stenu valca , a pretočíš motorom. Cín vytiahneš a zmeriaš šublerou.Lenže potrbuješ vedieť mieru a tá je niekedy až nelogická. Napr. pri Aprílii Rs 125 - 1,5mm , pri CR250/92-96 0,55-0,60mm .
Ak dáš na Aprílii menšiu , začne zadierať piestny krúžok v drážke na strane od výfuku a taktiež v tom mieste začne "vyvaľovať" drážku , nadmerne sa otiera piest nad a pod krúžkom, motor sa brzdí vo vyšších otáčkach atď.

Hodnotenie príspevku:  0    0

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   August 2019   >>

PoUtStŠtPiSoNe
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 21.09.2019
MM SR Countrycross + Quad
Morovno
cal_icon 22.09.2019
MM SR Countrycross dvojíc
Morovno
cal_icon 06.10.2019
MM SR MX OPEN
Šenkvice
...ďalšie udalosti

Reklama

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky