Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

Prolog Norskeho endura Jevnaker 23.8.2019

Prolog Norskeho endura Jevnaker 23.8.2019

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
Poradňa - Lithium-ion akumulátory
 dudis
registrovaný člen
17
Pridané: 19.01.2017 00:34
Zdravím, má niekto osobnú skúsenosť z Lithium-ion akumulátormi ,ako sa o ne starať ako ich nabíjať?
 janci35
registrovaný člen
35
Pridané: 19.01.2017 16:19
Ahoj , nemôžu sa nabíjať bežnými nabíjačkami pre gelové alebo kyselinové baterky , musí to byť nabíjačka vhodná pre lithiové baterky napr. http://eshop.tatramoto.sk/detail/68552/nabijacka-oxford-oximiser-900/cat/2372 . Pozor na to inak sa môže poškodiť .
Lithiové baterky sa veľmi rýchlo vybijú ale aj veľmi rýchlo nabijú , majú vysoký štartovací prúd . Samovoľne sa však vybíjajú veľmi pomaly takže vydržia bez nabíjania viac ako gelové .

Upravil janci35, 19.01.2017 16:27:34

Hodnotenie príspevku:  0    1
 kremo81
administrátor
781
Pridané: 20.01.2017 14:28
Janci a treba ich napríklad v dlhom zimnom období mať napojené stále na nabíjačke, aby tam bežal cyklus? Či môžu ostať len tak "stáť"?

Hodnotenie príspevku:  0    0
 dudis
registrovaný člen
17
Pridané: 21.01.2017 00:33
dikes za odpovede ohľadne nabíjačiek ,čiže musí byt určená na nabíjanie lithiových bateriek a tak isto ma zaujíma aj odpoved ktoru dal Tomáš či može byt napojena na nabijačke alebo može stat

Hodnotenie príspevku:  0    0
 janci35
registrovaný člen
35
Pridané: 21.01.2017 11:32
čaute , ak máš správnu nabíjačku môžeš ju nechať pripojenú nonstop , nabíjačky sú väčšinou plne automatické a po nabití sa prepnú do udržiavacieho režimu . Výhodou lithiových batérii ale ale hlavne to že sa samovoľne vybíjajú veľmi pomaly a to je ich výhoda oproti gelovým baterkám . To znamená že ju môžeš nechať bez nabíjania dlhšiu dobu a stratí minimum kapacity . Môžeš ju nechať v chladnej miestnosti , nie v mraze a mala by byť stále pripravená . Inač ideálna nabíjačka je napr. Optimate Lithium ale je už dosť drahšia .

Hodnotenie príspevku:  1    0
obri
registrovaný člen
Pridané: 06.03.2019 21:25
Lítiové batérie použité v motocykloch majú okrem samotných článkov aj nabíjaciu a ochrannú elektroniku zabudovanú spoločne v obale batérie. Znamená to teda, že do akejkoľvek motorky s olovenou batériou môžeme namontovať lítiovú batériu a opačne. V batérii zabudovaná elektronika berie z palubnej sústavy motocykla patričné napájanie regulované regulátorom motocykla a ďalej si ho upravuje pre potreby špecifického nabíjania Lítiových batérií. Ak takúto batériu vyberieme z motocykla a nabíjame ju samostatne, stačí použiť nabíjačku na bežné olovené akumulátory. V zásade platí (všeobecne), že sa pri nabíjaní nemá prekročiť prúd zodpovedajúci 1/10-tine kapacity batérie. Iná situácia je pri nabíjaní článkov samostatne bez ochrannej elektroniky. To poznajú modelári. Tam je používanie špeciálnej nabíjačky nevyhnutné. Preto nepodliehajme obchodným tlakom na špeciálne nabíjačky. Motocykel predsa nemá vo svojich obvodoch zvláštny regulačný obvod pre lítiové batérie. Komu sa chce, nech sa presvedčí v elektrickej schéme ku motokrosovej, alebo enduro motorke.

Hodnotenie príspevku:  0    0
obri
registrovaný člen
Pridané: 06.03.2019 22:15
Ešte odpoveď na to, či nechať batériu v zime trvalo nabíjať, alebo čo s tým? Olovené batérie aj gélové (princíp je rovnaký), sú to kyselinové náplne, rýchlejšie strácajú kapacitu samovybíjaním, aj v lete a v zime viac. No v lete sa to neprejavuje, lebo často jazdíme a tým dobíjame. Ale aj v lete ak nejazdíme niekoľko týždňov, je to na úrovni nabitia batérie vidieť. Pokiaľ nejazdíme rok a viac, batéria sa môže vybiť samovybíjaním na takú úroveň, že už ju nedokážeme oživiť. V zime je situácia horšia. Kto v zime pravidelne nejazdí, a tých je väčšina tak by mal batériu vybrať, úplne nabiť a odložiť na miesto s izbovou teplotou, alebo aspoň na miesto, kde je teplota nad bodom mrazu. Hustota elektrolytu sa vybíjaním akumulátora mení a v mraze nám batéria môže zamrznúť. To je ale extrémny stav, nenávratný. V teplom mieste stačí uprostred zimy batériu raz dobiť naplno a do jari nám už vydrží.
Litiová batéria po plnom nabití prežije aj extrémne mrazy. Mám vyskúšané, že v elektrickom náradí po nabití vydrží aj niekoľkodňové mrazy pod -15 stupňov. Netvrdím, že je to výborné, ale prežije. Aj Litiové batérie preto doporčujem na zimu vybrať a skladovať v teple. Lítiové batérie sú ale citlivejšie na vybite. Ak sa vybijú pod určitú úroveň nedokážeme ich už nabiť. Preto väčšinou elektronika zabudovaná v batériách spolu s článkami kontroluje stav vybitia pri štartovaní a nedovoľuje ďalej štartovať, pokiaľ hodnota napätia klesla pod určitú úroveň. Olovené batérie túto funkciu nemajú.
Regeneračné, trvalé nabíjanie, ak boli akumulátory nabité a sú v teple nie je potrebné. Nuž, ale komu sa na zimu lení vyberať, nech experimentuje ...

Upravil obri, 06.03.2019 22:21:00

Hodnotenie príspevku:  0    0

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   November 2019   >>

PoUtStŠtPiSoNe
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301

Čo nás čaká najbližšie

...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky