Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

CC Domaniža 10.8.2019

NAJNOVŠIE VIDEO

Enduro GP Uhlíøske Janovice, Czech Republic 2019 - Day 1

Enduro GP Uhlířske Janovice, Czech Republic 2019 - Day 1

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
Poradňa - HusaberG FE 501 ´03 neštartuje (zapalovanie)
decentfellow
registrovaný člen
Pridané: 27.06.2012 08:01
Nazdar mám problém s mojim Bergom a som z toho už zúfalý. Mašina fungovala v pohode a jedného dňa keď som ho chcel nakopnúť ani za nič odpáliť. Tak som kopal ako o dušu až sa odlomila hriadel štart páky a páka ostala ležať na zemi. Tak som ho rozobral motor nebol v najlepšom stave tak sa robila komplet GO od ložísk na ojnici, cez ventily, piest, valec... No nepomohlo myslel som si že ten zlý štart spôsobovali ryhy vo valci... ale po zmeraní odporov zapalovania som pochopil že to nebude mechanika. Hodnoty boli medzi zeleným a čiernym 23.1 Ohm a v manuáli bolo 168 +/- 10% čo je úplne mimo... ostatné hodnoty medzi čiernym a červeným boli 3 kOhm čo bolo v poriadku a medzi žltými a modrým bolo 1 Ohm čo je v podstate v poriadku myslím. Iskru dáva ale strieľa do výfuku alebo karburátora. Neviem či je vadné zapalko alebo niečo iné pretože to zapalko je náhrada a vraj hodnoty sa môžu líšiť... tak teraz neviem ani sám čo mám vymeniť
decentfellow
registrovaný člen
Pridané: 27.06.2012 09:14
http://imageshack.us/photo/my-images/846/dsc0111vf.jpg/

Upravil decentfellow, 27.06.2012 09:15:47

Hodnotenie príspevku:  0    0
decentfellow
registrovaný člen
Pridané: 27.06.2012 13:03
http://imageshack.us/photo/my-images/823/dsc0112eo.jpg/

Hodnotenie príspevku:  0    0
decentfellow
registrovaný člen
Pridané: 27.06.2012 13:03
http://imageshack.us/photo/my-images/689/dsc0113na.jpg/

Hodnotenie príspevku:  0    0
decentfellow
registrovaný člen
Pridané: 27.06.2012 13:03
http://imageshack.us/photo/my-images/442/dsc0116nm.jpg/

Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 27.06.2012 13:07
Tak tu ťažko radiť. Najlepšie sa obrátiť na člena cipo. Je na elektriku ozaj hlavička, pomohol tu kope ľudí vrátane mňa a čo sa veľmi cení, tak je ozaj ochotný. Poradí ako diagnostikovať a ak je zlé, tak dokáže opraviť, prípadne vyrobiť nové.

Hodnotenie príspevku:  0    0
decentfellow
registrovaný člen
Pridané: 27.06.2012 15:04
bol by som rád keby aj člen CIPO zareagoval na túto tému nechcem hneď otravovať počkám ešte aj na názory ostatných a uvidíme ... ja by som len nerád vymenil zapalko a zistil že to ani tak nejde... ešte čo by som mal spomenúť je, že dávnejšie mi žralo baterku a zistil som pomocou meráku že to je riadiaca jednotka ( pravdepodobne je to tiež náhrada lebo je oddelená cievka a riadiacia ). Bola totiž napojená na stály prúd na spínacej skrinke čiže do nej išlo napätie od baterky aj keď bol klúčik vypnutý... prepojil som ho teda na šťavu, ktorá sa oživovala až zapnutím klúčika odvtedy problém s baterkou nebol ( skôr zo štartérom ktorý funguje len "za tepla" ale to neriešim teraz ) moto vypínam vždy len vypnutím klúčika nemám tam žiadne skrat tlačidlo na vypnutie motora tak neviem...

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 28.06.2012 07:50
Ty niečo potrebuješ, tak kontaktuj, volaj. Alebo to je veľká námaha?

Hodnotenie príspevku:  0    0
decentfellow
registrovaný člen
Pridané: 28.06.2012 12:10
tomXX písal som mu ss... zatiaľ sa neozval, nemysli si že sedím a čakám kým sa to spraví samé len tolko... ( dufam že niesom drzý občas sa mi to stáva ) volal som a písal viacerým ľuďom ohľadne tejto problematiky ale počul som viac názorov... dokonca som to preberal aj na inom nemenovanom fóre ale žiadne riešenie.... nikto mi doteraz nepovedal či je to zapalovanie dobré alebo neni ... či je to nezmysel, že náhrada môže mať iné hodnoty alebo nie... a nevymením zapalovanie za vyše 200 e a prídem na to že chyba je inde... a najvačšia chyba bola už kúpa... lenže nejak to spraviť potrebujem a investoval som už do toho nemalé peniaze... snažím sa to nejak vyriešiť písal som ešte niekomu kto má 501 či by nebol ochotný požičať zapalovanie zo svojej mašiny na skúšku

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 28.06.2012 13:19
No veď ok, len je naivné čakať kým si cipo sám nájde túto tému :) Držím palce, toto sú zákerné chyby.

Hodnotenie príspevku:  0    0
decentfellow
registrovaný člen
Pridané: 28.06.2012 13:57
v pohode len nejak extra moc to neponáhla, rád by som sa už vozil len druhá strana sú aj financie a čas ktorého mám dosť málo... ešte musím doladiť nejaké muchy okolo štart páky ktorá nezaberala od vrchu takže to riešim tak všetko za pochodu. Bohužiaľ elektrika keď nefunguje je zákerná vec len už nejak strácam nádej že to vyriešim keď to bude museť ísť do servisu tak si asi minimálne mesiac ešte počkám... keby stačilo kúpiť nové zapalovanie alebo previnúť a nahodiť tak to spravím aj hneď... Pri najhoršom to rozpredám na ND :-/

Hodnotenie príspevku:  0    0
 mx38
registrovaný člen
Pridané: 28.06.2012 16:08
Pokiaľ ti neukazuje správne hodnoty aké majú byť, tak tam toho moc nenarobíš, buď to dať previnúť, alebo kúpiť nové čo nie je zrovna lacná záležitosť. Tiež som mal problém so zapalovaniami na starých motorkách, takže chápem v akej si situácii. A náhradu už viac nekupuj, čo sa týka zapalovania.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 lowec18
registrovaný člen
Pridané: 30.06.2012 19:00
Medzi čierny a zelený daj klasickú LED diodu a kopni mala by ti blikať podla snimacej cievky ohmicky by mala mať okolo 170 ohm +/- 20 ohm ale tá predpokladam ze pojde ,čo tam vždy odychadza su budiace cievky pri meraní by si mal namerať medzi červeným a čiernym 1700ohm čize 1,7kilo a nepetie okolo 30V striedavých zo žltých a modrého kabla si nic nerob je to na svetlá zo zapalovaním to nema nič spoločne ak chceš previnút napiš ss

Upravil lowec18, 30.06.2012 19:02:51

Hodnotenie príspevku:  0    0
decentfellow
registrovaný člen
Pridané: 02.07.2012 08:22
skúšal som to merať či to má tých 30V ukazovalo mi to všeličo podla toho ako som kopol raz 10 ptm 25 ... tá elektrika je tu tak domotaná žeuž aj keď som si značil čo kde bolo pripojené neviem kde čo bolo....

Hodnotenie príspevku:  0    0
decentfellow
registrovaný člen
Pridané: 02.07.2012 08:22
http://imageshack.us/photo/my-images/694/dsc0120la.jpg/

Hodnotenie príspevku:  0    0
decentfellow
registrovaný člen
Pridané: 02.07.2012 08:22
http://imageshack.us/photo/my-images/834/dsc0121lj.jpg/

Hodnotenie príspevku:  0    0
decentfellow
registrovaný člen
Pridané: 02.07.2012 08:23
http://imageshack.us/photo/my-images/337/dsc0129yx.jpg/

Hodnotenie príspevku:  0    0
decentfellow
registrovaný člen
Pridané: 02.07.2012 08:24
http://imageshack.us/photo/my-images/641/dsc0131nu.jpg/

Hodnotenie príspevku:  0    0
decentfellow
registrovaný člen
Pridané: 02.07.2012 08:24
toto už asi dohromady nedá nikto :D

Hodnotenie príspevku:  0    0
decentfellow
registrovaný člen
Pridané: 02.07.2012 08:26
medzi červeným a čiernym je 3,2 kOhm je to na jednom z tých pbrázkov .. druhý od vrchu. Podla manuálu tam má byť 3 kOhm +/- 10% a medzi čiernym a zeleným 168 Ohm a mám 23.....

Hodnotenie príspevku:  0    0
obri
registrovaný člen
Pridané: 02.07.2012 11:23
Priateľ decentfellow, žiadna panika! Všetko sa dá opraviť. V prvom rade je potrebné zohnať manuál k uvedenej motorke a zistiť, že či obvod, ktorý vykazuje znížený odpor napája CDI. Pokiaľ áno, je úplne jasné, že znížená hodnota odporu poukazuje na medzi závitový skrat. V konečnom dôsledku to znamená, ako keby bolo na cievkach menej závitov, čo zase spôsobuje nižšie napätie pre samotné zapaľovanie. To strieľanie do výfuku je úplne prirodzené. Dôsledkom slabej iskry sa zbytok zmesi z vynechaných zapálení zhromažďuje vo výfuku, kde pri riadnom zapálení exploduje.
Pomoc je ľahká. Je potrebné vysledovať na ktorých cievkach a akým smerom je daný elektrický vodič (drôt) navinutý. Je potrebné ho odvinúť (pritom spočítať počet závitov), zohnať nový drôt a identicky navinúť. Pokiaľ si na to netrúfaš, stačí to vziať tam, kde navíjajú elektromotory. Tam už budú vedieť čo s tým.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 danielsatko
* zablokovaný (ban)
Pridané: 02.07.2012 11:31
decentflow> co keby si konecne skusil zapojenie ako som ti pisal a tym zistil ktora cast elktriky je vadna?

mohol si to mat uz davno zistene a moznoaj opravene

Upravil danielsatko, 02.07.2012 11:32:07

Hodnotenie príspevku:  0    0
 danielsatko
* zablokovaný (ban)
Pridané: 02.07.2012 11:39
alebo mi napis a dobehni do mojej dielne a pozrieme sa na to

Hodnotenie príspevku:  1    0
decentfellow
registrovaný člen
Pridané: 02.07.2012 12:27
daniel ja som radšej nič s ničím neprepájal lebo sám neviem ktorý kontakt je načo tak som to nechcel dobabrať ešte viac... len som skúšal merať či to dáva tých 30V napíš mi do ss číslo a môžme sa nato mrknúť...

obri .. neviem ktorá cievka je načo ale tá čo ide na cdi má pravdepodobne zlý odpor

Hodnotenie príspevku:  0    0
decentfellow
registrovaný člen
Pridané: 02.07.2012 14:38
to sa prevíja ručne nie? to stačí len kúpiť lakovaný medenný drôt a odvinúť to a presne tak isto navinúť a zaliať povedzme epoxidom alebo silikónom ? to znie až moc jednoducho... ale za pokus by to možno stálo B-)

Hodnotenie príspevku:  0    0
mrjupik
registrovaný člen
Pridané: 02.07.2012 16:01
S prevíjanim zapalovania mam tie najhorsie skusenisti.životnost ani jeden výjazd.Skúšali sme previjat aj na iné motorky a minimálna životnost zvlášt zapalovanie SEM.Daj tam original zapalovanie inak budeš viac tlačit ako sa vozit :grin:

Hodnotenie príspevku:  0    0
decentfellow
registrovaný člen
Pridané: 02.07.2012 23:17
super ... tak teraz neviem čomu alebo komu mám veriť ... ale verím že už si nekúpim mašinu kde bude zapalovanie SEM - ktoré funguje asi len SEM - tam ....

Hodnotenie príspevku:  0    0
mrjupik
registrovaný člen
Pridané: 03.07.2012 00:15
fakt to neopraviš.najprv treba dobre zaizolovat jadro cievky potom musiš dodržat počet zavitov aj priemer drôtu co je 0,08mm a každu vrstvu drôtu zaliat epoxidom.ak to nedodržiš cievka nebude mat spravne hodnoty.V dielni na opravu el. motorov to nechceli robit lebo to nič nevydrží vy.rbeš penazi za opravy a nakoniec aj tak budeš musiet kupit original zapalko.Tot moja skúsenost.


Hodnotenie príspevku:  0    0
 mx38
registrovaný člen
Pridané: 03.07.2012 08:03
Presne ako hovorí mrjupik, neoplatí sa to dávať prevíjať, a málo kto sa na to dá. Trvanlivosť malá. Ja som radčej kúpil komplet nové zapalko aj s cievkou a mal som pokoj, aj keď v tej dobe to bolo ešte dosť brutálne drahé oproti dnešku. Ale radčej dáš viac, máš to originál a vydrží ti to. Nemusíš sa báť že sa ti to odpáli.

Hodnotenie príspevku:  0    0
decentfellow
registrovaný člen
Pridané: 03.07.2012 08:20
skúsim žubora st. akú cenu mi povie :D ... je tu ešte niekto kto by mal skúsenosť s opravovaným zapalkom ? zatiaľ len samé negatívne názory...

Hodnotenie príspevku:  0    0
mrjupik
registrovaný člen
Pridané: 03.07.2012 09:02
skus Michala Solika Solorace

Hodnotenie príspevku:  0    0
decentfellow
registrovaný člen
Pridané: 03.07.2012 12:10
naposledy mi povedal že z husabergom už moc nerobí ...

Hodnotenie príspevku:  0    0
obri
registrovaný člen
Pridané: 03.07.2012 15:48
decentfellow - prečítal som si príspevky hovoriace o nemožnosti spoľahlivo zapaľovanie previnúť. Musím doplniť svoj komentár k zapaľovaniam, lebo som si nevšimol ročník tvojej motorky. Mal som niekoľko Husabergov. Tie staršie majú skutočne problém so zapaľovaním a vlhkosť, ktorá sa tam vyzráža robí svoje. Od roku 2004 je to definitívne vyriešené, ale ty máš 2003 a to je ešte problém. Ak sa ti nikto nechce venovať zavolaj priamo Janouša do ČR. Je to veľkopredajca na území ČR. Mám s ním výborné skúsenosti, bral som od neho vrecia ND na Husaberga. Číslo je 00420 602 266998. Odvolaj sa na mňa (Lengyel) a opýtaj sa na cenu. Urobil mi vždy cenu lepšiu ako ktokoľvek. ND ti pošle na dobierku kurierskou službou až do domu.

Hodnotenie príspevku:  0    0
obri
registrovaný člen
Pridané: 04.07.2012 12:06
decentfellow - pozrel som sa do katalógu ND a ak dobre vidím, tak zapaľovanie, ktoré máš, nie je originálne. Tuším to popisuješ niekde inde na fóre. Originálne zapaľovanie je celé zaliate v živici. K zapaľovaniu, ktoré máš by bolo dobré vedieť z akého modelu je a potom stiahnuť manuál a merať správne hodnoty. Doporučujem prezrieť všetky Husabergy od roku 2004 a hľadať zhodu. Typujem, že je to novší Husaberg.

Hodnotenie príspevku:  0    0
decentfellow
registrovaný člen
Pridané: 05.07.2012 22:48
z novšieho to určite nebude tam boli kokusany ako na každej normálnej moto ... jedine ak zo staršieho ale tie hodnoty sú mylné tým pádom by boli zlé hodnoty medzi červeným a čiernym a medzi zeleným a čiernym dobré čiže by dávalo iskru v správnom momente ale slabú myslím ... ja už som z toho jeleň :D ... skúsim to pomocou tej diódy či bude blikať ked do toho kopnem ... budúci týždeň to asi dám previnúť ponúkajú mi previnutie za 154e a záruku 2 roky čo si myslím je dobré ... uvidíme potom čo to bude robiť

Hodnotenie príspevku:  0    0
decentfellow
registrovaný člen
Pridané: 10.07.2012 11:47
takže mašina je u F. Hostinského :D nevdel som nikde nájsť chybu okrem odporu medzi červeným a čiernym a tie neboli zapojené... impulz fungoval a pravdepodobne aj CDI keď to dávalo iskru.. takže uvidíme čo to bude dúfam že nie posunuté rozvody

Hodnotenie príspevku:  0    0
 cipo
registrovaný člen
Pridané: 11.07.2012 10:23
Robil som niekoľko statorov SEM a všetky správne fungovali.

Inzerát č.32814

Hodnotenie príspevku:  0    0
decentfellow
registrovaný člen
Pridané: 07.08.2013 18:27
chyba nebola vobec v zapalovaní ale v tom že bol zaseknutý automatický dekompresor na vačke :D ... ložisko vačky pri ozubenom kole bolo moc natesno pri tom kaldivku dekomporesora zasekol sa. takže celý problém bola jedna prkotina. Totižto to ložisko nemá osadenie takže sa dalo posunúť po hriadeli vačky bližšie k rozvodovemu koliesku než bolo treba. Čouž ale aspon dostal G.O. :D

Hodnotenie príspevku:  0    0
decentfellow
registrovaný člen
Pridané: 07.08.2013 18:28
a dalšia chyba bol vydratý štartovací mechanizmus na štart páke takže nezaberala od vrchu ale len od polovice dole a nechcelo sa mu štartovať teraz už to ide na brnk :P


Hodnotenie príspevku:  0    0
obri
registrovaný člen
Pridané: 13.08.2013 14:37
decentfellow: Konečne človek, ktorý aj s odstupom času napíše kde bol problém. Napriek tomu ak boli namerané zlé hodnoty na zapaľovaní, tak tie tam sú ... alebo aj tam sa urobila chyba?

Hodnotenie príspevku:  0    0

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   Október 2019   >>

PoUtStŠtPiSoNe
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123

Čo nás čaká najbližšie

...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky